fredag 25. mars 2011

Øltest: Anchor, Steam Beer, 4,8%

Dette ølet er garantert ikke laget for import til Norge da de har lagt seg hele 0,1% over butikkgrensen. Tabbe ;)

Anchor er et amerikansk bryggeri stasjonert i San Francisco, og dette ølet er deres flaggskip. Steam beer er en tradisjonell amerikansk øltype fra vestkysten av USA. Anchor Steam er en unik type øl som man ikke finner  andre steder i verden. I Norge har Kinn prøvd seg på en steam beer, og jeg mener den norske er bedre enn den amerikanske.

Ølet jeg har foran meg har en fin kobberfarge og et tykt fint skum. Den har en noe uklar lukt som kan minne om tørket frukt. Smaken bærer mest preg av den tørkede frukten som jeg ikke helt finner ut av hva er, men kan det være aprikos? Smaken avsluttes derimot med en god bitterhet som legger seg på tvers av tungen.

Tror ikke dette ølet kommer til meg igjen, til det gav det meg for lite - dessverre.

Poeng: 55 av 100
Pris: 42,80
Hvor: Vinmonopolet.
Test nr: 101

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar