lørdag 30. april 2011

Øl og mat: Nøgne Ø, Imperial Brown Ale og grillet entrecote

Tidligere denne uken fikk jeg forespørsel av Arve Serigstad, som har  skrevet kokeboken "Veien til kvinnens hjerte går igjennom magen" og driver Hobbykokklauget, om å publisere øl som passer til mat på siden deres.  Det var en svært hyggelig forespørsel som jeg tar på strak arm.  Hobbykokklauget har som formål å fremme matglede på hjemmekjøkkenet, og arrangerer NM i hobbykokkelering. I år ønsker de at menyen også skal inneholde drikketips, og da er øl et fullgodt alternativ til vin.

I dag, 30.04.11, startet grillsesongen i Casa del Rai. En god entrecote ble lagt på grillen, og bakt potet lagt i ovnen. I glasset havnet Nøgne Ø's Imperial Brown Ale. Et veldig god kombinasjon.

Det jeg savnet i ølet når jeg testet alene kom frem når jeg nå drakk det sammen med grillmaten. Et perfekt øl til grillet storfe.

Lykke til med grillsesongen. Jeg kommer fremover til å komme med flere tips til øl og mat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar