mandag 30. mai 2011

Øltest: Mikkeller Beer Geek Week. 5 dager 9 øl.

Her en dag ble jeg invitert til en ølsmakekveld hos ukjente, men svært hyggelige, mennesker. Kjente så vidt en person, men hva gjør vel det? Min reise gjennom ølets verden har gjort at jeg har blitt kjent med mange fantastiske folk, som jeg aldri har kommet til å truffet hvis jeg bare hadde holdt med til kjedelige industripilsen. Nok om det. 

Dette er øl fra et av, om ikke det mest produktive bryggeriet i verden. De brygger mye hos andre brygger og her i Norge har Nøgne Ø og Mikkeller samarbeidet tett i flere år. Mikkeller eksperimenterer med nye koalisjoner hele tiden, og mye er veldig spennende så jeg gledet meg til å se hva som kom ut av denne kvelden. Du ser hele porteføljen til Mikkeller hos Ratebeer.com. Ut ifra informasjonen jeg får av ratebeer  ser det ut for meg at alle disse øla er brygget hos Nøgne Ø.


EDIT 03.06.2011: Da var testen ferdeig, og jeg vil rette en takk til Kai-Sindre Solheim for muligheten for å drikke øl som ikke alle andre har smakt. En takk rettes òg til Mikkeller for dens store produktivitet og kjærlighet for øl.


2 kommentarer:

  1. Berre koselig å kunne dele godt øl med likesinna. :)
    Dette var den første seriøse ølsmakinga med andre likesinna for min del, og det har berre fortsett i etterkant, og så langt er det berre starten av masse god ølsmaking.
    Alle øla er korrekt produsert av Nøgne Ø, med eit unntak. Beer Hop Breakfast er produsert av Amager Bryghus.
    Kos deg i Trondheim, og gi for all del beskjed på VANØ Bergen når du tenker deg til Bergen igjen. :)

    Kai

    SvarSlett
  2. Det skal jeg gjøre. Det er ikke alltid man møter slik gjestfrihet. Vi snakkes Kai!

    SvarSlett