lørdag 4. juni 2011

Øltest: Sørgaard Bryghus, Madame Weissen, 4,8%

Dette ølet ble testet mellom Mikkeller Beer Geek nr 4 og 5 så det blir litt urettferdig å skrive om det, men jeg gjør det uansett. Ha da i mente at jeg har drukket mørkt og smakfullt øl før jeg testet dette lette og friske hveteølet. 

Søgaard Bryghus stiftet jeg først bekjentskap med da Mannskoret Arme Riddere dro søderled til Ålborg. Denne hyggelige bryggeripuben midt i sentrum av Ålborg er en av mine favoritter. Det er dessverre ikke noe øl å få tak i i Norge - som jeg vet, så da var det bra at det hadde blitt med noen flasker opp da vertskapet var i Danmark. Les mer om bryggeriet på deres nettsider.

Jeg møter et øl som er fint grumsete hvit med et lett fint skum. Lukten bærer preg av banan og citrus som blant annet appelsin. Dette er et friskt og godt øl med smak av banan, nellik, mye krydder og hvit pepper. Dette ølet vil jeg gjerne anbefale som en god tørstedrikk i sommer.

Poeng: 64 av 100
Test nummer 172

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar