fredag 5. august 2011

Øltest: Mikkeller, Green Gold, ?%

Dette er en øl med mye humlekarakter. Den ser ut som den er tappet rett fra myra, og har et nydelig tykt karamellaktig skum. Lukten bærer preg av at det er tilsatt en god mengde humle. Det samme gjelder smaken.

Den er veldig fyldig i smaken, og maltet og humlen har en god balanse. Jeg savner derimot noe, uten at jeg kan sette ordet på det. Kan være at jeg savner noe større maltkarakter, men det er vanskelig når ølet skal ha mye humlekarakter.

Ølet er et godt håndverk, som absolutt bør testes ut - spesielt hvis du er en som liker øl med en kraftig humlekarakter.

Poeng: 68 av 100
Pris: -
Hvor: Den Gode Nabo
Testnr: 212


2 kommentarer:

  1. Denne drakk jeg på fat i Sverige i Mars, og da var den veldig frisk og god. Rett og slett fantastisk. Da den senere kom under merket "green gold easter" på Systembolaget (akkurat samme øl), var den derimot blitt gammel og døv.

    SvarSlett
  2. Den var veldig god! Synd du fikk en dårlig en fra bolaget da.

    Jeg får ta meg en tur innom Samfundet og Daglighallen snart.

    Tommy

    SvarSlett