onsdag 9. november 2011

Juleøltest: Aass, Juleøl - det orginale, 6,5%

Fargen på dette ølet er som alle andre juleøl jeg har testet, mørkt og rødbrunt med et lett skum. Jeg hadde håpet på en øl med litt mer lukt, da butikkølet fra Aass hadde mye mer lukt, men når jeg får det i munnen får jeg en god bekreftelse på at dette er et øl med mer kraft i. Ølet må serveres ved en temperatur på 14 grader, for å få frem de gode smakene i ølet. Ølet har en frisk start, og en god sjokoladesmak kommer i midtsmaken og fortsetter ut til ettersmaken. Der kommer også en en liten bitterhet fra humlen som kompletterer ølet. Dette er et øl som garantert kan nytes foran peisen etter at julenissen har dratt, men jeg tro nok denne blir nok for smaksrik for julemiddagen - dessverre.

Poeng: 88 av 100
Pris: -
Hvor: Vinmonopolet
Testnr: 252

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar