onsdag 23. november 2011

Juleøltest: Grans, Lade Gaards Brygghus, Sterk Juleøl, 6,5%

Ølet er mørker enn mange av de andre juleølene som jeg har smakt. Ett lett, karamellfarget skum. jeg kjenner en liten duft av karamellmalt og litt av av de tradisjonelle julekrydderiene som man finner i de norske juleølene. Smaken er kraftig, men lite fylde og sødme for å balansere øl mot det bitre. Ettersmaken er tørr, og faller ikke meg i smak. Får ikke akkurat julestemning av dette øl.

Poeng: 45 av 100
Pris: -
Hvor: Vinmonopolet
Testnr: 267

2 kommentarer:

  1. Jeg prøvde det samme fredag 25/11 og det var rett og slett surt, som i melke- eller eddiksyre. Leste Vg's test av samme øl hvor også de hadde kommet frem til at ølet var surt. Du opplevde ikke det samme?

    SvarSlett
  2. Nei, jeg kan ikke huske at jeg opplevde det surt. Jeg skal ha den tanken i meg neste gang jeg smaker den. (Må nok gjøre det nå - uansett - for nå ble jeg nysgjerrig..)

    SvarSlett