mandag 7. november 2011

Øltest: Midtfyns Bryghus, Rough Snuff, Belgisk strong ale, 9,5 %

Dette øl er det mye spesielt med. For det første er det kåret til årets ølnyhet 2010 i Danmark. For det andre så er det forbudt å produsere, og for det tredje så inneholder det snus og blæretang. Ja, du leste riktig - snus og blæretang. Jeg har hatt mine tanker om dette ølet, og var veldig nysgjerrig på hvordan det smakte.

Ølet har en fin mørk farge med et lett skum. Jeg kjenner en nydelig lukt av havet sammen med malt og rosin.
Smaken var overraskende god (siden det er snus og blæretang i), samt at det har en fin fylde igjennom hele smaksforløpet. I starten kjenner jeg litt til snusen, før en veldig god maltsødme tar over smaksbildet. Mot slutten kjenner jeg en god tobakksmak og kanskje litt mint? Dette er en øl som har litt av alt.

Et godt balansert øl, som jeg håper kommer på markedet igjen.  

Poeng: 83 av 100
Pris: -
Hvor: Ølfestivalen på Nærbø
Testnr: 244

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar