fredag 15. februar 2013

Øltest: Inderøy Gardsbryggeri, Soddøl, English Pale Ale, 4,5%

Inderøy Gardsbryggeri ligger på gården Kvam Østre på Inderøy i Nord-Trøndelag. Her ligger det inne i en driftsbygning med stall og korntørke som naboer.. Bryggeriet ble stiftet 13.03.07 og den første offisielle brygginga ble gjennomført 01.12.07. Bryggeriet Bryggmester Steinar Kvam har drevet med ølbrygging som hobby siden 1993, og startet prosessen med eget bryggeri i 2005. De første flaskene ble solgt i 2008 etter 3 år med hard jobb.

Ølet jeg har foran meg er brygget med tanke på å passe til Inderøyas store stoltet - Inderøysodd. Og det tror jeg så gjerne at den gjør. Den har en fin kobberfarge og et lett fint skum. Smaker litt jord og karamell. Ølet jeg kjøpte, hadde lyst til å komme ut av flaska på egnehånd. Litt morsomt, men et dårlig tegn. Like vell er dette et øl som jeg tror passer til mat, men jeg har ikke fått smaken på det alene.

Poeng: 55 av 100 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar